Tilpassede løsninger for dine behov
Hos Vesterålen Øre Nese Halsklinikk AS forstår vi viktigheten av god hørsel og hvordan det påvirker din kommunikasjon, forbindelse med omverdenen og generelle livskvalitet. Vår erfarne audiograf er her for å hjelpe deg med å finne den perfekte høreapparatløsningen som passer til dine behov. Vi tilbyr et bredt utvalg av avanserte og diskrete høreapparater, som kombinerer den nyeste teknologien med komfort og brukervennlighet.
Våre tjenester inkluderer:
-
Grundig hørselstesting: Vi utfører grundige hørselstester for å kartlegge din hørsel og identifisere eventuelle hørselstap.
-
Høreapparatkonsultasjon: Våre hørselsspesialister vil veilede deg gjennom valg av høreapparat, basert på dine preferanser, livsstil og hørselsbehov.
-
Tilpasning: Vi tilpasser høreapparatet nøyaktig til dine ører og justerer lydkvaliteten for å sikre optimal hørselsopplevelse.
-
Opplæring og oppfølging: Vi gir grundig opplæring i bruk av høreapparatet og følger opp med regelmessige justeringer og vedlikehold for å sikre maksimal ytelse.
-
Reparasjon og vedlikehold: Vårt høreapparat-team står til din disposisjon for reparasjon og vedlikehold av høreapparatene dine.
Førstehjelp hvis du har problemer med høreapparatene
Hva kan du gjøre og hvor kan du få hjelp?
Fastlegen din skal fjerne ørevoks
Mange høreapparater piper lett hvis du har voks i øregangene - i tillegg hører du dårligere. Hvis du ikke kan fjerne ørevoksen selv (Revaxør eller Vaxol som du får på apoteket) kontakter du fastlegen din.
Dårlig lyd/stumt høreapparat
Hvis propper/domer/filter går tett av voks eller smuss kommer ikke lyden ut. Husk rengjøring/filterbytte minst 1 gang/mnd - oftere hvis behov. Se bruksanvisning!
Ødelagte høreapparater sendes direkte til leverandøren.
Det er ingen vits å komme på time med apparater som ikke virker - send de inn til reparasjon først. Nav dekker reparasjon av høreapparatene dine. Pakk apparatene godt, merk de med navn, f.dato, tlf.nr. og adresse, - samt kort forklaring av problemet. Bør sendes som sporbar pakke.
Kontakt høreapparatleverandør!
Ved oppkoblingsvansker til App’en og/eller telefonen, ladeproblemer, behov for domer/filtere - kontakt høreapparatleverandør! Navnet på din
høreapparatleverandør finner du i bruksanvisningen til høreapparatet.
Mistet høreapparat og forsikring
NAV dekker nye apparater hvert 6. år - mister du apparatene må du kjøpe nye selv!Ta kontakt med ditt forsikringsselskap, eller HLF (hørselshemmedes Landsforbund) dersom du vil forsikre apparatene dine.
Kontakt oss
Om du trenger time hos oss for andre ting.
76 13 42 00
Vi har telefontid fra kl 0900-1100